תפריט נגישות
  • מותאם לפיירפוקס ולכרום*
  • מותאם לעיוורי צבעים
  • מותאם לכבדי ראייה
  • תצוגה רגילה
  • תפריט קיצורי מקלדתAlt + 0
  • הפסק תנועתיות באתר
  • להגדלת פונטים לחץ על מקשים
  • Ctrl + להגדלה
  • Ctrl - להקטנה
  • Ctrl 0 לאיפוס
  • אפס לברירת מחדל
  • Powered By BSmart ©
  • אייקון וואטסאפ
  • דף הבית
  • צור קשר
  • יוטיוב
  • אינסטגרם

 

מדוע הנהיגה בחורף מסוכנת?
לצד השמחה על גשמי הברכה חשוב לזכור כי הרטיבות והרוחות הופכים את הנהיגה לקשה יותר ופחות בטוחה. בחורף תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך קשים יותר, הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל.
לכן, חשוב לנסוע בהתאם לתנאי הדרך ומזג האוויר. במקרים קיצוניים מומלץ להמתין בצד הדרך במקום בטוח עד שוך הסערה ולאחר מכן להמשיך בנסיעה.


המלצות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לנהיגה בחורף:

לנהוג לאט יותר בגשם
–  בתנאי ראות קשים ובכביש חלק מאטים ונוהגים לאט יותר – לפחות 20 קמ"ש פחות. בגשם הראשון ובמזג אויר סוער נוהגים גם 30 או 40 קמ"ש פחות. לפניי פנייה מאטים ובולמים בעדינות.

לשמור מרחק מהרכב שלפנינו
– בחורף נוהגים לאט יותר ושומרים מרחק גדול יותר מהרכב שלפנינו. בולמים בעדינות מכיוון שבלימה גסה עלולה לגרום לנעילת גלגלים ולהחלקה.

להימנע ככל האפשר מעקיפות
– בחורף כשהכביש חלק והראות מוגבלת, עקיפה עלולה לסכן את העוקף, הנעקף והבא ממול. לכן, במיוחד בחורף נמנעים מעקיפות ככל האפשר.

לשים לב להולכי הרגל
– בחורף קשה יותר להבחין בהולכי הרגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. לכן, נוסעים לאט יותר בשכונות מגורים וליד בתי ספר וגנים, ונותנים זכות קדימה להולכי הרגל.

לוודא שהרכב תקין
–  מערכות הבטיחות ברכב כגון בלמים, צמיגים, אורות, מגבים והיגוי, חייבות להיות תקינות לחלוטין, בכל עת ובמיוחד בחורף. כל תקלה או ליקוי מסוכנים עוד יותר בחורף. לכן, נכנסים עכשיו לאחד המוסכים המורשים או למכון רישוי ומוודאים שהרכב תקין.